piątek, 13 maja 2016

Nowości płytowe 13.05.2016

Muzycznie to był raczej spokojny tydzień. Nie szalałam na żadnym koncercie ale płyt i muzyki przesłuchałam jak zwykle mnóstwo, taki nawyk. Skupiłam się też trochę na pracy (bo w końcu kiedyś trzeba) i na kilku innych rzeczach. Odliczam dni do Enter Enea Festival, który odbędzie się w Poznaniu nad jeziorem Strzeszyńskim w dniach 24-25 maja :) Buzia śmieje mi się na samą myśl. Jakiś czas temu usłyszałam, że trochę mało na blogu mnie jako mnie. Może więc w ramach mojej terapii otwierania się na innych napiszę też coś nie o muzyce. Mianowicie paniwdredach kocha w pierwszej kolejności dźwięki, po drugie odkąd zostałam wegetarianką odkryłam, że uwielbiam gotować, a że sezon jest teraz na szparagi to dużo czasu spędzam na gotowaniu i co najlepsze jedzeniu :) A po trzecie kocham rower, wykorzystałam wczorajszy dzień i spędziłam go na dwóch kółkach. Pogoda była piękna, okoliczności przyrody jeszcze piękniejsze więc jak pojechałam tak nie mogłam wrócić. A dodatkowo odbywa się teraz Europejskie Wyzwanie Rowerowe 2016, w którym walczy również Wrocław. Więc kręcę kilometry ile tylko mogę. Jeśli kochasz Wrocław to wybierz rower ! #KręćDlaWro. Pani w dredach poleca więc dobrą muzykę, jedzenie i jazdę rowerem. Pamiętajcie jednak, że jeżdżenie rowerem w słuchawkach nie jest akurat za dobre ( o czym kilka razy boleśnie się już przekonałam), więc rower tak ale nie w słuchawkach ;) Dziś kilka naprawdę dobrych premier muzycznych, po 6 latach wraca Monika Brodka !

Brodka - Clashes
Brodka - Clashes
Królowa jest tylko jedna. W naszym kraju Monika Brodka z całą pewnością uchodzi za współczesną Królową wokalistyki. A zaczęło się od tego, że wygrała Idola w 2004 roku. Później wydała 2 płyty, Album i Moje Piosenki- kiedy ich posłuchamy to tamta Brodka i obecna Brodka to przepaść. W 2010 roku ukazała się płyta Granda- no i chyba od tej płyty się zaczęło na poważnie. Każdy chyba kojarzy troszkę przewrotną i z przymrużeniem oka brzmiącą kompozycję "W pięciu smakach". Na Grandzie Monika zaczęła eksperymentować, z tekstami, z muzyką. W zasadzie Granda to była rewolucja, napewno wyniosła Monikę na szczyty. Płyta sprzedała się w niesamowitej ilości egzemplarzy, sama często po nią sięgam. Od tamtego czasu Monika bardzo dużo koncertowała, występowała na wielu festiwalach i szukała drogi. 6 lat czekaliśmy na jej nowy krążek, długo ale może było warto. Dzisiaj jej fani się doczekali, tym bardziej,że dwa wypuszczone na światło dzienne single z nowej płyty- Horses i Santa Muerte brzmią naprawdę dobrze. Jestem już po odsłuchu Clashes, za pierwszym razem mnie osobiście nie powaliła na kolana. To świetny album ale chyba spodziewałam się czegoś innego. Płyta jest bardzo dopracowana, dojrzała, a Brodka brzmi na nim jak rasowa zagraniczna gwiazda. Czuć w tej muzyce wielką zmysłowość, jakąś taką trudną do opisania mroczność, a całość jest zawoalowana pewną dozą tajemniczości. Teksty też takie są, o szaleństwie z miłości lub o śmierci. Może przez pogodę za oknem i krzyczącą z każdego rogu wiosnę nie czuję póki co tej muzyki. Ale z całą pewnością wiem i czuję to, że płyta jest dobra pod każdym względem- w Clashes chodzi o coś więcej, jej ponowny odsłuch pozostawię sobie więc na inny czas, może wtedy tak naprawdę ją odkryję w pełni.
Pelson - Bumelant
Pelson - Bumelant
Rapera Pelsona pokazał mi kiedyś Piotr, w zasadzie podrzucił mi po prostu jego płytkę (a w zasadzie EPkę)- 3854 i 3 kroki do posłuchania. Piotr uwielbia Pelsona, ja raczej wielką fanką tego gatunku nie jestem, więc płyta poszła w zapomnienie. Ostatnio jednak ją odgrzebałam i stwierdziłam- oooo fajne ! I tutaj Piotr jeśli to czytasz to wielkie pozdro dla Ciebie :) Tomasz Szczepanek vel Pelson to polski raper i producent muzyczny, najbardziej znany z występów w kultowej formacji hip-hopowej Molesta Ewenement. Od kilku lat prowadzi karierę solową. Co sprawiło, że mi jako osobie, która rzadko sięga po hip-hop Pelson się spodobał. Mianowicie 3854 i 3 kroki to płyta bardzo spójna, historia w niej opowiedziana jest kompletna od początku do końca. Dodatkowo niebanalne teksty i naprawdę fajna warstwa instrumentalna. Ja nazywam to ambitnym hip-hopem (za nieambitny uważam np Gang Albanii...). Nową płytę napewno prędko posłucham, wręcz jestem jej bardzo ciekawa. Co ciekawe Pelson swoją ostatnią płytę długogrającą wydał 11 lat temu, te ostatnie to były EP-ki. Bumelant jest więc podwójnie wyjątkowy, jest to płyta długogrająca, zawiera 10 zupełnie premierowych utworów.

Mamadou and Sama Yoon - Umbada

Mamadou and Sama Yoon - Umbada
:) Uśmiech na twarzy, taka była moja reakcja, kiedy usłyszałam pierwszy utwór tej formacji. Bo to nie jest tylko muzyka etniczna, stylistycznie w tej muzyce jest po trochę afrobeatu, reggae i ethno folku. A jeszcze jeśli obejrzy się jakikolwiek teledysk lub ma się to szczęście zobaczyć ich na żywo zobaczy i poczuje jaką energię ta muzyka niesie. Ma się wrażenie, że muzycy naprawdę świetnie się bawią i tą radością zarażają słuchacza. Zespół powstał w 2014 roku, tworzy go cała armia wspaniałych i doświadczonych muzyków, na czele formacji stoi senegalczyk Mamadou Diouf. Zespół powstał z jego inicjatywy. Utwory śpiewane są w ojczystym języku Mamadou- języku wolof. Więc musimy zaufać wokaliście, kiedy mówi, że śpiewa o miłości, tęsknocie za krajem czy tradycji (chyba, że ktoś zna język wolof, wtedy wszystko zrozumie sam). Muzycy sami o sobie mówią, że podążają swoją indywidualną muzyczną drogą. I tak naprawdę jest, są absolutnie niepowtarzalni, mają wspaniałe instrumentarium, cudownego i uroczego wokalistę, a ich muzyka jest po prostu skąpana w słońcu Afryki.

The Blind Boys of Alabama- Higher Ground

The Blind Boys of Alabama - Higher Ground
Wznowienie kultowej już płyty, wydanej pierwotnie w 2002 roku. The Blind Boys są pionierami muzyki gospel, w ich muzyce słychać również soul czy bluesa. Zespół absolutnie niezwykły, prawdziwy i naprawdę kultowy po prostu. The Blind Boys of Alabama powstali w 1944 roku !!! To jest naprawdę niesamowite, że dalej tworzą i wydają płyty. Przez te wszystkie lata wydali ponad 70 płyt ( nie licząc składanek i różnego rodzaju kolaboracji) i zdobyli 6 nagród Grammy. Za Higher Ground również otrzymali nagrodę Grammy, na wznowieniu znajdziemy dodatkowe 7 utworów w wersji live. Legendy za życia. Naprawdę warto posłuchać jeśli jeszcze ktoś ich nie zna, kawał historii muzyki. Na youtubie, gdzie jest wszystko znalazłam nawet całą Higher Ground i to nawet w dobrej jakości.


Buddha Bar. Volume 18
Buddha Bar. Volume 18
Buddha Bar to seria muzycznych kompilacji, wydawanych cyklicznie. Dziś premierę ma część XVIII. Na składankach Buddha Bar znajdziemy muzykę lounge, chillout czy muzykę świata, idealna kompilacja dla tych, którzy poprzez muzykę potrzebują złapać oddech i nieco się wyciszyć. Wiele z utworów, które znalazły się na tych składankach nie znajdziemy nigdzie indziej, a to za sprawą dwóch Dj-ów odpowiedzialnych za dobór utworów- Dj-a Ravina i Dj-a Sama Popata.
We Draw A- Ghosts
We Draw A- Ghosts
I polski akcent na zakończenie :) Zespół We Draw A- tworzą: Piotr Lewandowski i Radosław Krzyżanowski (znany z zespołu Kamp! ) pochodzący z Wrocławia. Ghosts to ich druga płyta, debiut Moments pochodzi z 2014 roku. Śledzę ich od początku, kiedy pierwszy raz usłyszałam muzykę We Draw A byłam długo w szoku, to po prostu brzmi znakomicie. Moments to głównie nowocześnie brzmiąca muzyka elektroniczna, dream pop, tajemnicza, hipnotyzująca i melancholijna mieszanka. Dodać do tego należy subtelny wokal Piotra Lewandowskiego i wyłania nam się z tego jeden z najlepszych obecnie projektów elektronicznych w Polsce. Na drugiej płycie We Draw A poruszają temat śmierci, po której zostają tyko tytułowe duchy. Jestem strasznie ciekawa całości, chłopaki tworzą naprawdę ambitną muzykę i nie lubią utartych rozwiązań.. Nie mogę się doczekać, kiedy posłucham co duchy mają do powiedzenia.

Więcej dzisiejszych nowości jak zawsze tutaj. Jeśli odkrycie coś nowego to zachęcam do dzielenia się tym, np w komentarzach, może uda się Wam kogoś zainspirować i podrzucić coś ciekawego.  Wiosna w rozkwicie, maj w pełni, korzystajmy z tego co daje nam natura i słuchajmy muzyki, a będzie pięknie ! Udanego tygodnia jak zawsze :) Podrzucam kilka leniwych zdjęć z wczoraj, najpiękniejsza wiosna w mieście tylko we Wrocławiu !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz